Fredag till 100%

I en Blogg är tanken att man ska kunna skriva av sig, de tänker jag göra. Mina känslor ska jag försöka visa, men på mitt sätt. Så Here We Go.
 
Stressad och sen lämnade jag Hemmet, ledsna och tröttna barn fick pappa T ta hand om. Jag vet att om 1 vecka går de sista dagen på fritids så då får de sova längre och sluta tidigare.
Känner att jag måste se några positiva saker med att bli "mellan-2-jobb".
 
Som tur va så visste jag att en mysig lunchdejt väntade så förmiddagen gick med raska steg fram.
Ett samtal från Förskolan gjorde mig orolig, Natalie hade ett blodsocker på 17. Men vi kom överrens om att har hon inte sjunkit till lunchen så skulle de kontakta mig. Telefonen var tyst.
 
Lunchen kom och bästa Chatarina hämtade upp mig, som vanligt :P
Det blev den vanliga lunchen på  som har en mummsig salladsbar som passar min nya kost perfekt..... nästan :P
Samtal om nuet & framtiden var precis vad jag behövde. Någon som känner mig och kan se mitt liv ur en annan vinkel. Hon är smart min vän, kommer att sakna henne.
Lunchen avslutades med en plan, att vi ska lunchdejta 1 gång i veckan.
Det ger mig något att se framemot till
Då jag bara har 1 vecka kvar på HT, så tog jag ut mina 3 timmar jag hade som komptid. Min arbetsdag tog nu slut kl 13.
Innan jag hann sluta fick jag lite utbildning i kost och träning av Hälsan själv, Marcus. Skulle jag leva som han i 2 veckor så skulle jag nog ta sönder flertalet av mina ben och kräkas varje dag.
Jag är grymt impad på honom som fixar det. Och huvudsaken är att HAN mår bra av det han gör.
För det är väl så att man ska leva sitt egna liv, inte nån annans :)
 
                    FredagsMys kan börja.
 
Parkerade utanför Träkojan, kliver in och känner hur rent det är. Tack vare HomeMaid som hjälper oss att ta hand om vårt Hem. Maria som städar här är -värd
 Efter dessa rader ska jag nu hämta <3 SmåTrollen <3
xoxo / Jenny
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0