Onödigt MEN ack så intressant....

Kan inte förstå hur "Tanten" lyckades med att göra sig SÅ illa i ryggen av att resa sig upp ur soffan?!?!!
1 månad efter "Tants" 25+5 dag ligger hon och ser på Bones i soffan. Hon ska resa sig upp för att gå ut i köket för att fixa kvällsfika och gör då något fel :O
Hon sätter sig lika fort och känner en grymm smärta som känns i högra sidan av ryggen, högra sidan av magen, den strålar sig upp i höger axel och högra sidan av hals/nacke.
"Tant" reser sig upp för att känna om det blir bättre, men inte då. Hennes make ser på henne och funderar på vad hon gör och då börjar hon små skratta utan att veta vad detta kommer att förorsaka.
Hon känner tårarna komma, hon lägger sig ner på soffan, hon ser att magen är helt spänd, varje muskel på högra sidan är så spända som de kan bli men vänstra sidan är avslappnad.
 
Hon ligger en stund i hopp om att de ska lägga sig, försöker fika lite.
Spärtan avtar lite.
 
Hon bestämmer sig för att ta 2 alvedon och krypa ner under täcket.
Men inte blir det bättre av de på 5 min direkt så när hon ligger på sängen, utan någon kudde, vrider sig av smärta, så tar hon "nån" tablett, lägger sig på vänster sida och känner tårarna rinna.
10 min senare är det svart.
 
Hon vet inte om hon somnade eller svimmade.
 
Vaknar upp ca 7 timmar senare, smärtan är kvar.
 
Nu har det gått ca 6 dagar sedan detta hände, smärtan är kvar.
Var 6:e timme sväljer hon 2 Alvedon och 1 Ipren.
 
Efter samtal med sjukgymnast så hör de av sig när de har tid att träffa mig (under v 30!!!!!!)
Men märker jag att jag inte känner av att jag behöver gå på toa så ska jag höra av mig... :O Spännande :/
 
 
Jag TROR att ett UFO har kommit ner till jorden, tagit med mig och bytt ut allt inom mig till en avliden 80 årings.
Kan inte se någon annan förklaring.
 
/J (Tant)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0