En helt vanlig semesterdag

Blir ledsen, besviken, nervös, arg och förvirrad av detta. 

Hjälp mig förstå!

Snabb info, ca 2 timmar efter given insulin dos visas de rätta värdet genom blodsocker tagning. 
Blodsockermätaren mäter upp till 28. 
Bra värden för N är mellan 4-8


Igår kväll mäter vi 7.3 kl 22:30 Helt oki. 

Kl 8:50 BS 16.8 ??? Får 2.0E insulin
Äter frukost 2 mackor och oboy. Får 2.80E kl 10:20 

Vi byter nålen och byter insulin. 

Kl 11:40 mäter vi BS HI 😧 hon får 2.0E. 
Äter lunch, spagetti och köttfärssås 1/2 port. Hon får 1.0E

Kl 13:40 BS 18.8, pumpen tycker 1.0E. 

Kl 14:30. Vi blir sugen på glass, BS 13.2 och får 1.0E insulin. 

Kl 16:48 BS 8.7 och dags för middag. Stuvade makaroner och köttbullar. Äter 1/2 port 1.20E efter. 

Kl 19:25 är vi hos min bror och ska fika. N har hoppat studsmatta med kusinerna och ligger nu på 3.8. Äter en bulle och en ballerina. Får 1.50E Leker vidare. 

Kl 21:10 BS 4.8 och Kvällsfika. 
2 mackor och te. 1.80E 

Nu kl 23:15 BS 6.9 Vågar Jag Sova?!

Spännande å se vad som händer nu. 

Skulle de inte vara för att jag hör så fort nån av barnen kliver ur sängen på nätterna så skulle jag tro att hon äter på nätterna. Å jag funderar på om de platser vi sätter nålarna på som inte tar upp insulinet så bra..... 

N har idag ett snitt värde på 10,9 de senaste 30 dagarna. Det är högt 😢

Önskar bara att den nya pumpen med sensorn kommer att förbättra våra liv och Natalies framtid och ge henne ett bra liv. Detta tär på mig som mamma. Samvetet mår dåligt. 


/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0