Gluten..... Intolerans....

Glutenintolerans och mina barn har för mig har varit så långt borta... Har tänkt att min mage är känslig för lite för mycket sånt på morgonen. 

Men att vår lilla tös, som idag redan LIDER av typ 1 diabetes, även ska ha glutenintoleran är för fan overkligt!!!! 

Nu får de tammefan räcka!!!  

Efter alla prover som hon lämnade sist på Barnmottagningen visade värdet för gluten att det "gått upp". Hon har blivit sämre, hennes tarmar. 

Om några veckor ska vår tös sövas ner på Sundsvalls sjukhus förstår de sedan ska gå ner i hennes hals och ner hela vägen till tarmarna för att ta ett prov för att bekräfta detta. 

Tunntarmsbiopsi

Tunntarmsbiopsi är en undersökning som innebär att en del av tarmen undersöks. Den måste göras medan barnet fortfarande äter mat med gluten i, annars blir den missvisande. Det är en undersökning som genomförs med så kallad gastroskopi. En tunn slang förs ner genom munnen och matstrupen för att ta prov från slemhinnan i tolvfingertarmen. Undersökningen kan vara obehaglig under några minuter, men ger inga biverkningar. Mindre barn brukar sövas medan barn från 12 års ålder ofta kan undersökas efter att ha fått lugnande medicin.

Hon är redan så fruktansvärt less på sin diabetes och att de nu då kan bli så att hon inte får äta viss mat..... Hon kommer inte bli glad 😔😔😔 Jag ska försöka boka in en tid för samtal så fort jag kan för N så kanske hinner lite bättre. 

Mammas lilla ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0