Barnmottagningen Sundsvalls Sjukhus.

Ja då har vi haft ännu ett planerat läkarbesök på barn. Träffas dock "bara" Natalies diabetessköterska. 

En Helt Underbar Person <3

Hon lyssnar bra, förstår, pratar med Natalie och förklarar så vi förstår. 
Hon ska be N's läkare fixa ett läkarintyg som vi ska skicka med vådbidragsansökan. Sen så ska hon igen kolla om vi kan få den senaste Animas pumpen så vi kan få en CGM-mätare. Det är en censor som mäter blodsockret kontinuerligt. 
Pch jag bad henne om en sak, jag vill börja träffa en kurator igen. 
N's värden driver mig till vansinne :( 

Vi ska även testa att ge henne insulin innan maten och de enheterna ska ges under 30 minuter. Lite klurigt att förklara :P

Nu är det fredagsmys. 
/J

Kommentarer
Postat av: Erika

Hej!
Vännen, jag förstår att det är jobbigt. Bra att du frågade om kurator... jag går hos en psykolog som är med i Ludwigs habiliterings team. Riktigt skönt att få prata av sig med någon som förstår samtidigt som inte känner en för bra.
Styrkekramar!

2014-05-16 @ 22:27:26
URL: http://minbebis.com/blogg/operationbaby

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0