Ca 160 mil på 3 dagar

Men av en bra anledning. 

Nu har jag ännu en gång besökt Skånes Universitetssjukhus och TrailNet studien i Malmö. 
Jag och T körde ner i torsdags, det är långt men vi har skoj 😊
Vi checka in hos min kusin med sambo. 
Fredag morgon kl 9 var vi på sjukhuset, å vilken vacker syn då de placerat ut blåa spottar som lyste upp glas väggen samnt taket. 
För de som inte vet så är den 14/11 VärldsDiabetesDagen och deras färg är blå 💙 
Innan sockerbelastning startade fick jag väga mig, 53,7kg och svara på massa frågor. Skulle även lämna urin prov då de vill kolla om jag är gravid men när man inte fått ätit sedan kl 22 kvällen innan är det lite svårt 😜 
Sedan koppla dom upp mig med en kanyl i armen och dags för drinken som är äckligare än äcklig!!!! 
De testar mitt blodsocker tre gånger under tester som jag får veta direkt. Startade på 5.0, mellan värde 6,9 och slutade på 6.7. Känns skönt att jag inte steg högre. 
Jag mår väldigt dåligt efter de två timmarna när man inte fått äta, så den frukosten som man får efteråt är guld värd. 
Så står vi där i kön, vad händer? Brandlarmet går!!!!! 
Så bara å gå ut, 30 min senare fick vi gå igen då de va falsk larm. Slängde då i mig frukosten 😜 

Känns bra att jag gjort detta igen men nervöst tills jag får svaret. Svar om jag utvecklat fler autoantikroppar och då kommit lite närmare till att utveckla typ 1 diabetes. Men vad gör man inte för att driva forskningen framåt 💙💙💙 

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0