Min dotter kräks men har inte magsjuka.

Sant!

N väckte mig strax efter 7 och springer in på toa. Hon mår illa och är blek. Kräktes inte. 
Hon låg på 15.2 enl pumpen och jag gav henne insulin. 

Tar några minuter sedan sitter hon på golvet i badrummet och kräks. Jag hämtar ketonmätaren och tar en blodprov, 2.2 😔 
Och enl blodet ligger hon på 17!!!! i blodsockret. 
Bort med pumpen! 
N ligger på soffan 30 min och sedan vill hon äta frukost, så jag dukar fram till henne, hennes sleepover vän och O. 
Efter 1/2 macka blir det toan och allt kommer upp. 
Nu har hon 2.5 i ketoner och 13.3 i BS enl blodet. 
Jag ringer 1177. Sköterskan rådfrågar barnläkare och vi bestämmer att om ketonerna går över 3.0 kommer vi in. 

Just nu ligger hon på 12.2 och har ätit en till macka och fått behålla den. 
Vi avvaktar hemma ❤️

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0