P-bot = Bilbolagets Fel

Jag kan bli barnsligt arg 😡 när jag vet att det är jag själv som gjort ett fel. Att jag är den mänskliga faktorn.😇

Igår tisdag, parkerat i parkeringsgaraget trångt å jävligt med den lilla leksaksbilen jag fått låna medans min SilverSnigel 🐌är i Bilbolagets händer. 
Det är kallt och jag är lite sen. Skyndar till kontoret, inga vantar i dag heller. 
När jag kommer runt hörnet står som vanligt den svarta Audin på parkeringen vi tappat. Parkeringen som numera kostar 10kr/t och maxtiden är 2 t. 
Den bilen står där denna dag som alla andra dagar. 
Jag går in och nu är tanken att öppna appen Easy Park som bortblåst. 

Runt 2 tiden får jag ett sms av min älskade att han nu pratat med Bilbolaget i Härnösand och nästa vecka, v 9, kommer reservdelarna till Gävle. 

Då backar vi lite:
Tisdag v 8 hämtade en mysko gubbe min bil och gav mig en liten leksaksbil som lån. Han gav mig bilnyckeln och han får min. Han sätter sig och stänger dörren. 
Först vet han inte var nyckeln ska, r han väl startat den så börjar han tokflina och öppnar dörren. 
Han håller upp en 5-krona han tagit ur mitten konsolen. 
- är denna din? 😃 
- ja..... 😕 
- Ja men varsågod då 😄 
Jag tar emot pengen och fattar inte vad som just hänt. 
Efter några försökt till att komma iväg hittar han var han ska släppa på parkeringsbromsen. 

Han frågar om det är mitt mynt som han tog ur MIN bil. Ja men tacka f*n för de, vems skullde de annars vara?!?!?! 
Min Bil = Mina Saker!!! 

Jaja.......

På onsdagen fraktades den till Gävle för renovering av automat lådan. 
Torsdagen felsökning. 

Och nu får jag veta att i mitten av v 9 kommer delarna. Så jag ska va utan min bil tills dess och säkert nån dag till. 
Jag ska köra runt i en leksaksbil som oxå är manuell. 

Tillbaka till gårdagens händelse, när jag slutade mitt jobb, 1 1/2 timme senare än vanligt, ( Och de betyder hungrig, trött och less. ) så upptäcker jag på väg till leksaksbilen när jag tänker stoppa Easy Park appen att jag glömt att starta den!!!! 
Irriterad som ett bi och med bara en förhoppning att de inte finns en P-bot på min ruta skyndar jag mig fram i klackarna. 
Och gissa!!!!! En gul lapp i rutan!!!! 

500kr i böter!!

Snacka om att det i detta ögonblick rök ur mina öron. 
Jag var så arg. 
*trångt parkeringshus
*audin på parkeringen som inte får böter
*leksaksbilen
*illern på Bilbolaget som försökt luras
*att mitt minne blivit fullt
&
*saknaden av Min bil 

Så på väg hem stannade jag på ICA på Alnö och köpte mig en Marabou Japp! 
Bara å betala å se glad ut, men det är Biöbolaget i Härnösands fel att jag fått parkeringsböter, så de så! 

/J




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0