Inte en lugn stund

Lördags morgon, då man vill mysa och ta det lugn, blir sällan som man önskar. 
Natalie hade ett BS på 25, hon får 3 enheter och jag säger att hon kan sova lite till. 
Efter 10 min ropar hon. Hon mår illa, hon är likblek i ansiktet. 
Jag tar med henne ut och vi kollar ketoner, 3.3 😔 
Bort med pumpen och insulin med penna ist. 
Hon vill gå in på toa, vi går dit och hon sätter sig på golvet. 

Mina tankar hinner flyga runt till om vi ska ringa in och sedan köra till akuten. Vad ska jag packa, vad ska hon ta med sig. 

Jag sätter upp hennes hår. Hon ser så ledsen ut. 
Hon vill inte sitta där. Vi tar med skurhinken till tv-rummet och myser ner oss under en filt. Hela hennes lilla kropp slappnar av i mina armar. 
Jag önskar jag kunde ta hennes plats. 

Efter 45 min kollar vi ketoner och BS igen, det sjunker. Hon är inte lika blek. 
Hon tar en hård macka och går in till storebror och ser på när han spelar. 

Dessa mornar gör verkligen att hela dagen blir jobbig, inte nog med att hennes BS inte ville bli bra trotts sprutor och sedan ny nål och insulin. (Ketonerna försvann) men jag som mamma till min lilla sjuka tös blir ledsen och vet inte hur mina tankar ska vända. 

Vi hade planer på att gå på en middag igår kväll men orken och lusten försvann totalt. Men jag tror inte värden brydde sig så speciellt i de då de inte kom någon fråga om hur hon mådde.... Jaja, det är vårt liv och vi vet riskerna med värden över 20 i över 12 timmar 😔 de kan ja inte begära av andra. Men lite omtanke ..... 

Det blev iaf en lugn kväll med pyssel och netflix, lite gotta och god mat. 

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0